שדרוג אתר קיים

איך ניגשים לשדרוג, ולמה קריטי לשים לב

הקדמה

הרבה פעמים אתרים קיימים, זקוקים לעיצוב מחדש והתאמת מבנה.
לפעמים מדובר באתרים ישנים מאד, ולפעמים מדובר באתרים שזקוקים למתחית פנים בעקבות התפתחויות ושינויים.
עבודה על פרוייקטים כאלו דורשת רגישות וכבוד לקיים, והמון המון תשומת לב לשמירה על הערכים שקיימים באתר – גם מהותית, וגם מבחינת מבנה ותוכן ותוצאות אורגניות.

למה כדאי לשים לב?

קישורים

שמירה על מבנה קישורים

ככלל, מיד בתחילת שלב האיפיון אני בוחנת את מבנה האתר – ובכל מקום בו אפשר לשמור על מבנה קישורים זהה, כדאי לעשות זאת.

הפניות

מיד אחרי השקת האתר (ורגע אחרי בדיקת הטפסים והלינקים החשובים), כדאי לבצע סשן של הפניות רידיירקט בעזרת תוסף ייעודי.

איזה קישורים צריך להפנות?

  1. קישורים של דפים מרכזיים שהשתנו – לקראת סיום שלב הפיתוח, כדאי לעבור על האתר הקיים ולבצע רישום ידני של הדפים המרכזיים שהכתובת שלהם בוודאות תשתנה. לרשימה הזו כדאי להוסיף גם דפים שמופיעים במפת האתר בגוגל.
  2. קישורים של דפים נוספים שהקישורים שלהם נשברו – לאחר ההשקה, אפשר בעזרת גוגל סרץ׳ קונסול לאתר רשימה מלאה של כל הקישורים האלו, ולהפנות את הדפים המרכזיים לדפים הרלוונטיים החדשים.

במקרים מסויימים שיש הרבה הפניות שבורות אפשר לשקול הפניה גורפת לדף הבית – אבל זו לא הפרקטיקה המועדפת.

במקביל – מומלץ ליצור טמפלייט 404 נעים ומזמין ליצירת קשר או המשך גלישה באתר, למקרים בהם בכל זאת קישורים יישברו.

קופי

שדרוג אתר קיים זו הזדמנות מצויינת לערוך, להגיה ולדייק את הקופי באתר. אבל, חשוב לשים לב לא לאבד בדרך מושגים משמעותיים, או מונחים שעם הזמן נקלטו אצל קהל היעד וכדאי לשמר אותם בתוך הטקסט המחודש.

(אחרי השקה של אתר מחודש ויפיפה הסתבר שבקמפיין ממומן של דף ספציפי באתר חלה ירידה משמעותית בבת אחת בתוצאות למרות השיפור הדרמטי בחווית המשתמש – כי מושג אחד שהמתעניינים חיפשו פתאום כבר לא הופיע שם..)

שפה עיצובית

בעיקר – רגישות רבה.

מצד אחד, כדי להתאים את השפה העיצובית לסטנדרט עכשווי ולשפר את חוויית המשתמש בדרך כלל נדרשים שינויים משמעותיים. מצד שני, צריך לשמור על קשר עם השפה הקיימת. גם עבור קהל היעד הקיים שמכיר את המותג, והרבה פעמים גם כדי לאפשר תהליך מדורג ונכון עבור מובילי המהלך בארגון. ויותר מזה, בעיצוב קיים יש גרעין של אמת, הוא הרי לא נוצר סתם כך. צריך לתת לו את המקום והבחינה הראויה, ומתוכו לצאת לתהליך של שדרוג ודיוק.

(במסגרת תהליך מיתוג מחדש, שכלל עיצוב לוגו מחדש לבקשת הלקוחות, פרזנטציה מרשימה של הצעת העיצוב התקבלה באהבה ואישור מפה לפה. כעבור כמה שעות קיבלתי מייל עם בקשת עצירה לחשיבה נוספת, לבחון איך בכל זאת אפשר להתחבר שוב ללוגו הקודם.. התוצר הסופי כלל שילוב של צורניות מהלוגו המקורי עם דיוקים עיצוביים וטיפוגרפיים שיצרו מכלול שהיה מקובל על הלקוחות וראוי לתהליך שהם עשו).

דיסקליימר –
כל המידע כאן מבוסס על ניסיוני בלבד.
יותר מאשמח לשמוע מחשבות, תוספות, ביקורות. 

אפשר ליצור קשר, או לכתוב לי.

השארת פרטים בטופס כפופה למדיניות הפרטיות

רגע לפני שנכנסים –
בעת השימוש באתר נאספים נתוני גלישה 🍪
לפרטים נוספים בנושא אפשר לקרוא עוד במדיניות הפרטיות שלנו ולפנות בכל שאלה בנושא.